Gyvenimas yra sodas: tyrinėjimas | Šiaurės pusės saulė.

Gyvenimas yra sodas: tyrinėjimas |  Šiaurės pusės saulė.

Northside Sun suteikė man daug laisvės rašyti apie visus žemės ūkio dalykus mano gyvenime. Nesvarbu, ar istorija susijusi su laiku, praleistu mano kiemo oazėje, ar su laiku, praleistu tikroje Sacharos oazėje. Atrodo, kad kiekviena mano gyvenimo diena yra apgaubta žemės ūkio. Galbūt aš taip padariau, nes tai pastebiu labiau už viską. Be abejo, kiekviena mano darbo diena yra susijusi su žemės ūkiu iš mažmeninės prekybos sodų centro, kraštovaizdžio įmonės, augančios veiklos, o dabar dirbu konsultantu didesniame šiltnamyje Misisipėje, ruošdamasi kuriamai medicininių kanapių programai.

Net ir nedarbiniame gyvenime aš arba savo kieme darau tai, kas man labiausiai patinka, arba važiuoju kur nors savo sunkvežimiu ir stebiu kraštovaizdžius, kuriems reikia pagalbos, arba einu per automobilių stovėjimo aikštelę, galvodamas, kaip kai kurie augalai gali išgyventi ir netgi klestėti po kai kuriais labai įžeidžiančios situacijos. Kai mes su Mimi atostogaujame, savo keliones dažniausiai orientuojamės į kokį nors sodo centrą, apie kurį girdėjome, arba botanikos sodą, kuriame mėgstame pasivaikščioti.

Papasakojau istoriją apie tai, kaip pradėjau dirbti Amsterdame tulpių laukuose ir atsidūriau afrikinėje Viduržemio jūros pusėje. Buvo keletas vietų, į kurias norėjau sugrįžti, bet šį kartą su Mimi. Po to, kai susituokėme, bet dar nesusilaukę vaikų, grįžome į Maroką ir traukiniu „The Marrakesh Express“ nuvažiavome iki Marakešo. Tai nėra prabangus traukinys, tiesiog paklauskite ožkų ir vištų, dykumos klajoklių ir piemenų, kurie važiavo su mumis. Mes atsižvelgėme į būtiniausius dalykus. Turėjome medinius suolus ir atvirus langus, kad pro juos prasiskverbtų bet koks vėjas.

Rugpjūčio mėnesį buvome Sacharos dykumoje, eidami toliau į pietus (apie 10 valandų). Jūs žinote, ką jie sako apie Sacharos dykumą rugpjūčio mėnesį, tai tiesa. Įšokome į tą traukinio cirką Kasablankoje ir išlipome tik Marakeše. Peizažas buvo užburiantis. Kiekviena kelionės valanda darėsi vis sausesnė. Augalų gyvybės buvo vis mažiau. Manau, kad kiekvienas pašaras buvo švarus gyvuliams ir viskas, ką galima sudeginti, buvo sudeginta, nes jie verda ant ugnies. Tai buvo gana ryšku, bet scenos netoli geležinkelio bėgių paprastai būna gana niūrios, kad ir kur būtumėte.

Kuo toliau į pietus, tuo labiau pradėjome matyti kupranugarių traukinius su jų prižiūrėtojais ir didžiules ožkų bandas. Augalų gyvybė buvo visiškai spygliuoti kaktusai, todėl net ožkai būtų sunku juos graužti. Matėme, kad ožkos gali laipioti į medžius. Vieninteliai valgomosios augmenijos požymiai buvo aukštai ant kai kurių krūmynų, kur žmonės negalėjo pasiekti. Taigi jie buvo medžių viršūnėse ir griebė tai, ką galėjo – išgyventi stipriausius.

Senajam traukiniui įvažiavus į Marakešo miesto centrą jau jautėme garsiuosiuose tadžinuose verdančius prieskonius. Tadžinas yra patiekalas, kuris ilgai ir lėtai kepamas moliniame moliniame dugne su kupolo formos moliniu viršumi. Molinis puodas pastatomas ant ugnies krašto ir leidžiama virti šešias valandas. Paprastai patiekalas bus gaminamas iš vištienos, ožkos ar jaučio su daugybe šakniavaisių ir daržovių su nuostabiais prieskoniais. Niekada neturėjau maisto, kuris būtų labiau skanus nei Maroke patiekiamas maistas.

Namuose apžiūrėjome kelis tadžino puodus, nes jį taip dažnai naudojame. Mėgstame juos dovanoti savo dukterėčioms ir sūnėnams, nes taip paprasta naudoti ir sukuriami nuostabūs patiekalai. Jei žmogus tą vakarą nori suvalgyti tadžiną vakarienei, jis tą užsakymą pateiktų kažkada ryte, kad ruošėjui būtų laiko surinkti viską, ko reikia, kad jis būtų geras. Jūs atvykstate sutartu laiku, jie nukelia jį nuo ugnies ir padeda ant jūsų stalo. Tada serveris su puikia ceremonija nuima kupolo formos dangtį. Jie gaus šaukštą, jei jo paprašysite, bet įprastas būdas yra valgyti su plokščia duona ir pirštais. Duona yra karšta iš ugnies ir pavojingai tinka su muiluojamu maistu.

Pavalgę Mimi ir pasivaikščiojome po didžiulį miesto centrą. Naktį vietą apšviečia pašėlusi marokietiška muzika, o akrobatai su beždžionėlėmis koncertuoja, pasakotojai sutraukia minias ir netgi vyksta gatvės boksas. Tai tarsi saulės svajonė, negalėjau susapnuoti tokios beprotiškos scenos, kuri kiekvieną naktį vyksta Jemma El Fna, garsiajame Marakešo miesto centre. Tiekiamas gatvės maistas yra toks geras, kad kiekvieną vakarą rinkdavomės vis kitą vietą, tada pasivaikščiodavome ir mėgaudavomės pasirodymu.

Nusprendėme leisti sau pasveikti ir vieną dieną pasiklydom. Nusprendėme įeiti į labirintų labirintą, kurį jie vadina gatvėmis, kurias dengia austi palmių lapai, kad būtų dar labiau painu bandant iš ten išeiti. Pamatę turistus taip giliai į senamiestį be gido, pamatėme daugiau nei keletą nustebusių veidų. Taip pat sulaukėme daugybės pasiūlymų iš žmonių, norinčių mums padėti. Mes tiesiog nebuvome tikri, kur jie mus nuves. Buvome girdėję daugybę istorijų apie tai, kad žmonės buvo vedami į vidų, o paskui gidas neišvedė jūsų iš ten, kol neperdavėte piniginės, todėl mes vis mažėjome. Niekas neapėmė didesnio jaudulio, matydamas pasiklydusius turistus, nei vaikai. Jie isteriškai juokdavosi, kai pamatydavo mus klaidžiojančius, žinodami, kad niekada nerasime išeities.

Jie nežinojo, kad mes sąmoningai pasiklydome ir mėgavomės. Tiesą sakant, buvo šiek tiek baisu pagalvoti, kad viskas atrodo taip vienodai, kad tikrai nėra rimo ar priežasties ir kad žmogus gali taip lengvai apsisukti. Žinojome, kad blogiausiu atveju galime sumokėti kam nors, kad jis parodytų mums kelią. Visą dieną turėjome tai išsiaiškinti, o pavėsyje buvo gražu ir vėsu.

Po kelių dienų klaidžiodami pasiklydę ir skaniai pavalgę naktį nusprendėme leistis giliau į Sacharą. Nuvykome į vietovę, kuri atrodo kaip ikoniškos deserto nuotraukos, kur nėra nieko, išskyrus kalnuotas kopas, kiek akys užmato. Norėdami patekti į tą vietą, turėjome kirsti Grande Atlas kalnų grandinę. Šie kalnai yra aukščiausi Šiaurės Afrikoje, todėl ketinome kopti iki pat snieguotos viršūnės. Gana ironiška stovėti dykumos grindų smėlyje žiūrint į snieguotus kalnus. Žinojome, kad tai bus malonus poilsis nuo žemumos karščio, todėl nekantriai laukėme gaivaus kalnų oro.

Nesitikėjome, kad vėjas pūs taip stipriai, kaip buvo, kai pasiekėme kalno viršūnę. Toubkal 13 600 pėdų aukštyje. Ten išbuvome tol, kol galėjome, ir pradėjome leistis atgal į bazinę stovyklą ramiai nakčiai. Kitą dieną mes įšokome į armijos sunkvežimio, pilno žmonių, galą ir nuvažiavome į kitą miestelį, kuriame buvo autobusai, galintys nuvežti mus giliau į Sacharą. Sustojome vienoje kitoje vietoje, kurią aplankiau pirmoje kelionėje, kur norėjau pamatyti Mimi. Apsistojome ant to paties viešbučio stogo, kuriame ir aš anksčiau, o savininkas vis dar buvo ten. Atpažinome vienas kitą ir dvi naktis kartu gaminome maistą ir vakarieniavome.

Kitą dieną buvome gana ilgą žygį per neįtikėtinai gražius tarpeklius, kai patyrėme vienintelę mano smėlio audrą. Diena nuo tvarumo, karšta ir saulėta perėjo į staigią vėjo audrą su nuolatiniu 50 mylių per valandą vėju ir gūsiais iki 70 mylių per valandą. Smėlis lėkė taip greitai, kad turėjome kuo plokščiai atsigulti už riedulio, kad smėlio grūdeliai neįsiskverbtų į mūsų odą. Kai viskas baigėsi maždaug per 20 minučių, mes abu buvome netvarka su smėliu ir dulkėmis visose vietose, kur tik smėlis gali patekti. Tai buvo keista akimirka, apie kurią juokiamės ir šiandien. Tyrinėjant užmiestį lengva atsidurti nepasiruošusiam.

Grįžome namo po trijų savaičių, kai nusprendėme tapti tėvais, kaip kitą mūsų nuotykį ir koks tai buvo nuotykis.

Mes su Mimi pastaruoju metu daug galvojame apie tai, kur bus kitas mūsų nuotykis. Manau, kad mes galime nukeliauti šiek tiek toliau į pietus į Afriką į vietą, kurioje nė vienas iš mūsų nebuvo anksčiau. Tikime, kad kai viskas baigsis, prisiminimai, sukurti tyrinėjant, yra tie, kuriuos verta prisiminti. Yra įvairių tyrinėjimų, kurie nebūtinai apima keliones į pavojingas vietas. Kiekvienas turi savo ribas, mes vis tiek norime tyrinėti geografiškai, kol esame sveiki ir pajėgūs, o pasaulis atveria tokią galimybę.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.